Thursday, December 10, 2009

BERSEDIAKAN MENGHADAPI SUAMI YANG CURANG

KISAH BENAR
Petikan luahan / respon pempaca drp INTIM.WORDPRESS berkaitan masalah rumahtangga - SUAMI CURANG
1. BENCI Berkata:

fikiran saya lebih bercelaru….apa perasaan awak sekiranya awak mendapat bukti yang suami orang meniduri PEMBANTU RUMAH??? Malah bukan pembantu rumah yang sekarang, yang dulu2 jugak. Bila di tanya dia tak mengaku…suami saya tu..
sembahyang tu tak tinggal, orang kalau sembahyang mencegah perkara2 mungkar, tapi dia nih menjadi-jadi..

Kalau awak di tempat saya, apa yang akan awak lakukan.

2julia Berkata:

sy br 1 1/2 thn kawin tp suami sy dh 3x curang.n kali ni die btul2 bertindak tlalu jauh.x tahu mcmane nk maafkan n terima die balik.nk buang terus,xboleh sbb die suami.n ank sy br umur 6 bln.blom pndai pnggil ‘papa’ pn..hati sy btl2 terluka.tp memikirkan anak,sy jd serba salah..

3 sue Berkata:

saya ni lg la sdh sgt.. suami yg dicintai, dikasihi, disyangi, dsnjungi sanggup menipu dgn cara berkahwin tanpa pengetahuan saya.. kami brumahtangga dah hampir 10 thn tetapi belum dikurniakan anak.. mcm2 cara perubatan tlh dicuba cuma blm buat ivf ja lgi tapi suami tak sabar cari pompuan lain utk dpt anak..saya rasa terhina dan maruah diri tergadai krn dlm masa 5 bulan mereka kawin saya ditipu dan pompuan tu dah mengandung 4 bulan/…hancur luluh hati sya.. suami nak bg saya jga anak dia nanti sbb pompuan tu bkn org baik2..ntah la saya buntu.. saya mcm tak mau tinggal dgn suami lagi walaupun dia masih mnyanyangi sya..dia tak prnh pukul saya.. dia blk tidur dgn saya stipa mlm tapi hati saya terlalu sedih dn terluka diperlakukan begini

**walaupun respon ini sudah lama, tetapi saya percaya, ramai lagi yang di luar sana mengalami masalah yang serupa.Baca dan renungkan. Jika anda rasa ujian anda berat, ada lagi yang lebih berat lagi menanggung ujian drp Yang Esa.Semoga kisah benr di atas menjadi penguat semangat anda dalam menjalani kehidupan bersama yang anada sayangi..Amiin.

NAK BACA LAGI?? ADA BANYAK LASI KISAH YANG BOLEH DIKONGSI. KLIK SINI

No comments:

Post a Comment